هتل اترک
0%
palm palm

تاریخچه هتل اترک

تاریخچه و فلسفه احداث هتل

 

درسالهای پیش از انقلاب عموم زوار حرم مطهر رضوی در فضاهای غیر از هتل اسکان می یافتند و معدود مسافران متقاضی اسکان در هتل نیز به علت کمبود هتلهای لوکس در مشهد انتخابهایی مشخصی پیش رو داشتند که عموما بهترین انتخاب در آن دوران هتل هایت (هما 1 ) بود. لیکن عدم رعایت مسائل شرعی در هتل هایت باعث کدورت خاطر میهمانان متشرعی که تمایل به استفاده از یک هتل استاندارد با خدمات روزآمد داشتند، شده بود.

حاج علی باقرزاده که خود از پیمانکاران بنام استان خراسان در آن دوران بوده و بناهای ماندگاری مانند دانشگاه ادبیات مشهد، بیمارستان سینا و ده ها بنای مهم دیگر را احداث نموده بودند ، بادرک صحیح و هوشمندانه این موضوع و بواسطه ارادت ویژه ای که به ولی نعمت ملک خراسان داشتند، تصمیم به احداث هتلی با خدمات و استانداردهای روز دنیا در مجاورت حرم مطهر گرفتند.

هتل اترک را ظرف مدت 20 ماه به اتمام رساندند که نهایتا هتل اترک در سال 57 بعنوان اولین هتل چهار ستاره شهر مشهد و با حضور استاندار و مسئولین افتتاح گردید.

تا به امروز در طول 41 سال فعالیت خود افتخار میزبانی بیش از هزاران نفر زائر عاشق امام مهربانی ها را داشته است.

و جای بسی خوشبختی است که بسیاری از میهمانان هتل اترک که خاطرات دلپذیری از اقامت خود در دوران خردسالی در این هتل داشته اند ، امروز نیز با حضور خود ، فرزندان و بعضا نوادگانشان گرما بخش خانواده اترک می باشندو این امر هتل اترک را در زمره محدود هتلهایی قرارداده که مفتخر خدمت به نسلهای متفاوت از عاشقان زیارت مرقد منور رضوی است.

 

عملیات بهسازی

با توجه به رشد روز افزون ساخت هتل در مشهد و تغییر ذائقه میهمانان در طی سالیان گذشته و قدمت هتل و طراحی انجام شده برای اتاقها و فضاهای عمومی هتل ، مالکین هتل درسال 57 مبادرت به انجام توسعه و سپس بازسازی هتل اترک نمودند.

درگام نخست طبقات 8 ، 9 و 10 به هتل اترک افزوده شد و،طبقات 4 و 5 بازسازی گردید.

در فاز دوم بازسازی طبقات 6 الی 10 طی مهرماه الی اسفندماه 1396 با رعایت بالاترین اصول طراحی و استفاده از با کیفیت ترین مصالح هتلی به انجام رسید که در این میان تعدادی از اتاقهای هتل تبدیل به سوییت های لوکس ، آپارتمان دوبلکس رویال و آپارتمانهای مدرن با امکانات سونا و جکوزی اختصاصی گردید.

سومین و آخرین فاز ، بازسازی هتل اترک شامل طبقات 1 الی 3 و لابی رستوران هتل اترک می باشد که امیدواریم دربازه زمانی نیمه دوم سال 1397 به اتمام رسیده و بدین شکل هتل اترک با ظاهری آراسته و تجربه ای گرانبها به خدماتی درخور شان میهمانان خانواده اترک در خدمت زوار بارگاه منور رضوی به مانند گذشته ، خواهد بود.

icon
hotelatrak
icon
۰۹ تیر, ۱۴۰۳

انتشارات مشابه

رستوران‌های هتل اترک مشهد
 رستوران‌های هتل اترک: تجربه‌ای بی‌نظیر از طعم و لذت هتل ما با افتخار مجموعه‌ای از...
سوغات مشهد
سوغاتی های مشهد زرشک یکی از خوردنی های محبوب در شهر مشهد است.شهر قاین در ۱۰۰ کیلومتری...